Skinpress Rss

Wednesday, November 17, 2010

kebakaran di pagi raya

0

salam aidiladha
malam tadi saya and family balek kampung sebelah mama
[sekarang ni dah berada di rumah semula]
memang dah jadi kebiasaan
kalau malam raya haji akan balek ke sana
and seperti biasa jugak,saya mesti susah nak tido kalau bukan kat rumah sendiri
dalam pukul 2 camtu gak la baru tertido
pastu kena bangun awal pagi
mandi,bersiap apa semua
then pergi menunaikan solat sunat aidiladha
pada mulanya semua berjalan dengan lancar
Alhamdulillah berjaya menunaikan solat sunat tersebut
kemudian ketika khatib sedang membaca khutbah
terdengar suara bising kanakkanak dari luar kawasan masjid
dan apabila saya menoleh ke arah datangnya suara itu
agak terkejut melihat kepulan asap hitam keluar dari sebuah kedai berhampiran masjid
kebakaran!
lalu saya pun bingkas bangun dan menuju ke arah pagar
saya hanya mampu melihat dari jauh kedai menjual kain itu dijilat api
manakala para makmum yang meletak kenderaan mereka di kawasan kedai tersebut berkejaran untuk menyelamatkan kenderaan mereka
keadaan menjadi agak panik pada ketika itu
api yang semakin marak mula merebak ke kedai runcit yang terletak bersebelahan
api itu terlalu besar untuk dipadamkan,ditambah pula dengan kelewatan pihak bomba
itu pun hanya bomba sukarela
tiada apa yang mampu diselamatkan lagi
cuma nasib baik mereka sempat mengeluarkan tongtong gas dari kedai runcit tersebut
kalau tidak pasti berlaku letupan kuat
saya yang hanya mampu melihat kinda feel a lil bit dejected
merasa simpati kepada merekamereka yang terlibat
hmm..
blogger-emoticon.blogspot.com


p/s: saya tidak membawa henfon ketika itu.tidak dapat merakam keadaan ketika kejadian~

_

0 comments: