Skinpress Rss

Sunday, August 25, 2013

sir(?) zurin azwan

0

Aku memulakan tugas pertama kali sebagai seorang guru sekolah bermula pada hari rabu lepas. Hari selasa tu aku sempat lagi menonton wayang di eastern cineplex. Melayan cerita ripd and the conjuring, back-to-back. Habit kerja wayang mesti mahu menonton di pawagam, baru feel lebih sikit. Aku melapor diri berjumpa dengan penolong kanan petang, puan marliah. Abah ada mesyuarat di luar sekolah masa tu. Ketika sampai di sekolah tu macam-macam perasaan ada. But more kepada nervous la. Tahu lah kan orang yang tiada pengalaman mengajar seperti aku. Cikgu yang aku ganti tu ajar bahasa inggeris tahun 1 dan 2. Dengan itu secara automatiknya aku mendapat (meletak sendiri) title 'sir' di depan nama aku. Kelas yang aku perlu handle tu pulak kelas 'hujung'. Dua kelas tahun 1 dan satu kelas tahun 2. Lumrah la kan bagi first timer, di awal-awal tu memang agak kekok dan janggal. Aku main 'bedal' saja. Tapi paham paham la kan kalau handle kelas 'hujung' ni. Perangai dan karenah budak-budak tu agak men-stress-kan jugak la kadang kadang. Sampai satu ketika tu rasa macam mahu resign saja. Then, lama kelamaan apabila sudah gain confident aku dapat jugak mengawal situasi dengan lebih baik.

P/S: Aku sangka time aku di gsc saja orang panggil aku 'sir'. Rupa-rupanya after quit gsc pun masih ada title tu lol~

0 comments: