Skinpress Rss

Tuesday, November 18, 2008

xm dh abis.yay~

4

yatta!!
maka dgn ini berakhirlah sdh siri xm aku utk sem ini
lega beb.bley la otak aku ni rest
asyik stdy je selama ni.ksian dia.huhu
lot of things happen today..
nk start kt mne ek..erm dr awal2 la
pagi2 nk g xm tu,kamil lmbt bgn.dkt kul8 br nk bgn
pdhl xm kul830.kt DG lak tu
sbgai mmbe,aku tunggu la dia.g xm sme2
smpai DG je,sume dh msuk
x sempat nk dscus2 spt yg biase dilakukan
nk rest2 jap pn xsmpt.pak guard dh suh msuk
aku ni dh la cpt berpeluh (sihat katakan.hehe)
so,dlm 20minit pertama tu aku xleh nk concntrate xm
rimas beb.tggu cool down dl br stat wt
soalan dh la 'marveles'.adeh la
xmo ingat blik psl paper tu.disaster.haha
abis xm je,blik bilik salin baju
dgn lum mkn papenya,aku trs kua

destinasi: Bukit Bintang
misi: membeli digicam.hehe

1st2 aku g times square dl
rounding2,usha2 digicam kt ctu
actually mula2 aku bajet+target nk beli Olympus FE-360aku ske design dia.susah beb nk crk camera
yg design dia lawa dgn hrga yg agak murah
function dia xla best sgt.biasa2 je
ala aku bkn nk yg canggih manggih pn
bley amek gmbr cukup
dan paling penting,xlbih dr bajet aku
w/pn aku tau sbnrnya hrga dia lbih dr bajet
tp aku nk try crk kot2 ada yg murah.hehe
aku msuk la 2-3 kedai.tp xd org nk lyn
g kdai len lak.1 kdai ni aku x msuk lg mamat tu dh tnya2
bgs2.so aku pn msuk la kdai tu
n aku pn brtanyakan la hrga pling murah dia bley bg
soalan faveret+pertama yg akn ditanya.hehe
borak pnye borak tb2,dia mengusulkan kat
aku Nikon Coolpix S210
aku pn apa lagi
mula la menguji pengetahuan+skil dia berniaga
byk gk la dia xplain kt aku
dia ckp,kalo camera olympus,utk underwater ok la
utk amek gmbr yg biase2 je x sbrp
mkin byk aku tau,mkin rs x best lak FE-360 tu.huhu
mula rasa cmbest lak Coolpix S210
tp yg membuatkn aku berpikir 2-3 kali tu hrga dia la
nk agkt gk ke FE-360.mmg dh murah tu
then,dia pn memberitahu knp hrga olympus 2 agak murah
dia x bg skali dia pnya attachment utk mikro sd
pggil apa ntah bnda tu.tp mmg xcomplete la
kalo nk btl2 complete,mmg mahal ckit la
so,FE-360 trpaksa dilupakan
aku try la tawar Coolpix tu
tp x dpt kurang lg.hampa
dgn sopannya aku pn meminta diri
dgn berkata ingin berpikir dl dan akan dtg lg.hehe

sblm meneruskn misi,g crk sumthing dl utk nur ain natasha
then aku g loyat.otw tu,ada la minah ni promote celcom
ala kn skrg tgh promosi no stil sama tp tukar network
aku x berminat pn sbnrnya.tp xpela lyn jap
aku pn nk tau lbih lnjut pe sbnrnya yg best sgt tu
dia bgtau la rate murah pe sume
byk la kelebihannya kot.kalo x,xdela dia nk promote kn.hehe
tp yg wt dia x dpt covince aku,cara nk byr tu
dia gna konsep mcm postpaid,byr bil
aku dh la x gemar bnda2 cmtu
so,sori la ye.biar saya pk dl.hehe

aku pn menyambung misi kt loyat
kali ni,lbih spesifik.aku dh decide
nk angkt Coolpix S210
so,misi adalah mencari hrga yg pling murah
kt cni pn sme.msuk 2-3 kdai,xde org nk lyn
heran btl.kalo aku btl2 nk beli msti xde org nk tnye
tp kalo aku sj2 nk usha2,rjin je org2 tu tnye aku.huhu
2-3 kdai bg harga yg melebihi bajet.xleh kurang lg
xkn nk patah blik ke times square lak
last option,kalo kdai ni pn xleh bg murah gk,
pth blik ke times square la jwbnye
skali dia bg hrga yg sme ngn kt times square tu.dh mls nk tawar2
tnye brader tu lg knp Coolpix S210 better dr FE-360
bkn pe,utk kepuasan ht.hehe
yg pnting,ada kaler faveret utk gajet aku.hitam!
wah.mmg kene la ngn PSP aku
mantap la.sure aku x menyesal.haha
misi selesai!

tp kn,rs kesian lak kt mamat times square tu
dia susah2 promote kt aku,tp aku beli kt tmpt len lak
naseb la ek.sp suh.huhu
then g sg wang lak.solat jap
pastu g sun comics.aku mmg x miss g ctu kalo aku g sg wang.hehe
tgh jln2 tu,tb2 terdengar suara mcm dr fazley sdg menyanyi
g la menjenguk.laa mmg beliau rupanya
wt promosi jual beg tngan pe ntah
cmne la leh wt promosi kt sg wang ni.x phm aku
then telihat oleh ku sumthing cambest kt ground floor
action figure gundam.hoho
ada pertandingan sbnrnya.tp dh hbis la
dia display model2 yg bertanding n yg menang
aku xde la collect,tp kind of ske gk la bnda2 cmni
nnt bl aku dh byk duit,aku nk wt collection gk ah.hehe
then,xtau nk wtpe,n disebabkn aku penat+ngantok
dh la pg td bgn awal,dgn x mkn lg
so aku decide utk trs blik
x larat la nk lpk2 lama.kang pengsan lak aku.huhu
blik kolej,nk packing2 brg lak.nk blik umah ni.yeah~

4 comments: