Skinpress Rss

Friday, May 18, 2012

kisah pasar malam

2

after balek kerja, singgah pasar malam kejap
*pasar malam kat presint 2 every selasa and jumaat*
memang tengah agak lapar la ketika itu
pekena mihun sup semangkuk
then round round cari benda best untuk dimakan
plus, cuci cuci mata sekali la kan. hee
then ternampak la satu kapel ni
kapel? not so kapel la rasanya
seorang perempuan and 'boyfriend'-nya
kenapa ada tanda ' ' tersebut sebab bf pompuan itu adalah kaum sejenisnya
atau lebih dikenali sebagai pengkid
so boleh panggil kapel ke? kapel lesbian maybe. hoh
yang buat aku wondering tu, pompuan tu boleh tahan jugak la
ada market. bukan takde laki yang akan suka kat dia
jadi kenapa dia nak kapel dengan pengkid?
sepanjang berjalan jalan di pasar malam tu aku berfikir
mungkin dia ada sejarah lampau, kecewa dengan lelaki
tapi sejauh mana dia akan mampu bertahan kapel dengan pengkid
boleh kawen ke? kalau boleh pun, macamana nak dapat anak?
teringat pulak cerita 'aku bukan tomboy'
aku tengok makin menjadi jadi kapel sejenis sekarang ni
dunia, dunia. apa nak jadi la. haih

2 comments:

  • May 25, 2012 at 10:17 AM

    besalatu..some other people struggle utk jadi baik.ada yg x.maybe ada personality disorder sbb pengalaman hdup yang lpas @ mmg drg pya desire..we don hv tu judge others,sbb perlu lihat diri kita,sbbnya kita xberada d tempat dia.xtau isi hati dia. bagi aku,'pengkid' 2 tau da sedar bnda 2 salah so kita mo pandang mcm mn pon..bnda 2 dah besa bg drg.
    So,at least kita x terbeban sbb bersubahat dgn golongan yg sesat seperti mereka.
    so, urusan dia dgn Allah..klu kita mampu tegur,lagi mendatangkan kebaikan.bukan judge ok..
    akhir kata..jgn marah kazen..sekadar perkongsian idea bersama..salam.peace yooo

  • May 26, 2012 at 2:50 AM

    ouh ada bunyi macam judge ka?haha.tiada niat pun mo judge2 ni rayang.kalau nda,lama suda masuk court.ngeh3.aku respek suma opinion.dats y la aku buat entry ni.sekadar perkongsian bersama.apa2 pun,semoga berbahagia selalu.haha