Skinpress Rss

Saturday, August 8, 2015

Fragile

0

“Aku fikir aku sudah cukup kuat, sudah cukup matang untuk menghadapi dugaan percintaan. Sebab itulah aku berani mengambil risiko untuk jatuh cinta dengan seorang gadis yang bagi aku cukup sempurna. Panas yang ku sangka hingga ke petang namun hujan di tengah hari. Ternyata ujian kali ini maha hebat. Aku lemah dan lelah.”

Air mata Salji tumpah lagi. Kebelakangan ini dia kerap mengalirkan air mata setiap kali berdoa selepas solat. Impian untuk membina mahligai indah bersama dengan Bunga, gadis pujaan hatinya, hancur musnah. Hatinya juga turut sama berkecai. Umpama kaca yang dihempas ke batu. Jika bukan kerana masih mempunyai sedikit sisa-sisa keimanan pasti Salji akan menjadi penghuni hospital bahagia. Sungguh Salji merindui Bunga. Sangat.

0 comments: